2009-08-18

畑のひまわり

 道端の畑の脇にひまわりが植えてありました。(8/8:千ヶ滝からの帰り道)

 ここ最近の豪雨に打たれて、かなり花はダメになったり、乱れている状態でしたが、とりあえず、なるべくよさそうなのを選んで撮ってみました。^^;  だーと連なる感じも欲しかったのですが、そういう撮り方をすると「夢も希望も」ない絵になりますので(笑)、基本、寄りました。

 アルバム系で8枚です。しかも続きません。^^;
 (この枚数、くりまん的には珍しいです^^;)


<1>


<2>


<3>


<4>


<5>


<6>


<7>


<8>

 これで今年のひまわりも打ち止めでしょうか…?

 <Nikon D700 + Ai AF-Nikkor 35-70mm F2.8D >

4 件のコメント:

  1. yay!
    i really like sun flower ^^;

    when my mom was pregnant me,
    she dreamth about sun flower from the seed until it growth up,
    that's why my mom knew that the baby is girl ^^;

    haha,
    i'm so impressed to this pictures Kuri-San.. ^^;
    I take them. Hihi ;P

    返信削除
  2. Hai!
    Japan of this year did not find summer in the long rain very much.
    I feel summer to see a sunflower.
    The favorite person seems to be cheerful, and a sunflower is good.

    返信削除
  3. Oh~

    Yes, Sunflower gives cheerfulness by its colours ^^

    返信削除
  4. If I say incidentally…^^;

    I think that the sunflower in particular matches the blue sky and sun.^^

    返信削除

Powered By Blogger